11/08/2007

Ångest...

En dag som denna ligger ord som ångest inte långt borta. För att ha jobbat med något under en så lång tidsperiod och sedan avsluta det kan skapa hjärtklappning.

Idag har jag mixat och gjort slutmixar på alla låtarna. Jag möte upp med min gode vän Johan Hägglund för att lyssna igenom och ändra i detaljer innan det är dags att lämna över för mastring. Det är johan som ska sköta den biten och han har redan fått filerna.

Så fort som man lämnat musiken ifrån sig, börjar frågorna välla upp inom en. Tankar som 'är det verkligen bra?' 'är inte Hihaten lite hög?' 'jobbar inte kompressorn för hårt på den där basen?'. Listan kan göras lång, men det ska jag inte tråka ut dig med. Snart kommer dyka upp lite nya smakprov som jag tidigare skrev, så håll ut!

No comments:

Post a Comment