12/12/2007

Återkommande skivor del1:

Jag tänkte berätta om några skivor som jag ständigt återkommer till. Dagens är (surprise) U2-POP

Som sann U2-nörd är det nästan lite fel att den här hamnar så högt på min lista över bra musik från Irländarna. Den rankas nästan som ett bottennapp av press, fans och till-och-med bandet själva. Själv tycker jag att det är en njutbar upplevelse att snurra igång Discotheque på hög volym och granska ljudlandskapet. Det är en spännande skiva!

Låtar:
1. Discotheque
2. Do You Feel Loved
3. Mofo
4. If God Will Send His Angels
5. Staring At The Sun
6. Last Night On Earth
7. Gone
8. Miami
9. The Playboy Mansion
10.If You Wear That Velvet Dress
11.Please
13.Wake Up Dead Man

Favoriter: typ alla...men om jag ska välja 3 får det bli Discotheque, If God will send His angels och Wake up dead man

Variationen av låtar och uppbyggnad gör att alla låtar har en funktion vilket gör det till ett väldigt bra album. Jag är också väldigt förtjust i blandningen av tungariff, vändatrummor, drivande basgångar, programmeringar&synthar. Det är helt klart en skiva jag har haft i bakhuvudet i mitt eget skapande. Då tänker kanske du: Det hörs inte!
Då tänker jag: Bra!

Om ni inte har den här så spring genast ner till närmaste skivbutik och handla, alternativt stanna kvar på datorn och använd en smidig nätbutik eller iTunes. Men kom ihåg att nån har lagt ner pengar, kraft och tid på musiken, när ni väljer alternativ...

2 comments:

  1. Fortfarande den u2-skiva som jag tycker bäst om och har mest personliga minnen till. Verkligen underskattad!

    ReplyDelete
  2. Jag håller som sagt med!

    ReplyDelete